niedziela, 19 marca 2017

Małe przyjemności - truskawkowa tarta

Są takie przyjemności których sobie odmawiać nie można i kropka . Bo po co psuć sobie humor ciągle sobie czegoś odmawiając?  Moją  słabością zdecydowanie są słodkości . Popołudniami , po obiadku , organizm wręcz się domaga aby uzupełnić poziom cukru we krwi , ok odmawiać sobie nie będę. Często  też piekę , lżejsze ciasta tzn. bez glutenu ( na mące kukurydzianej, gryczanej lub  orkiszowej ) i z obniżoną zawartością tłuszczu ( na oleju kokosowym) a cukier zastępuję miodem. Dzieci już tak przyzwyczaiły się do domowych wypieków , że nawet o gotowe sklepowe słodycze nie pytają . Serce rośnie , bo wiem , że ilość substancji jakie rzeczone ciastka czy też cukierki  zawierają, zostaje zredukowana . Ostatnio , piekłam też sernik z kaszy jaglanej , gdzie serem była właśnie zmiksowana kasza jaglana z wiórkami kokosowymi. No masa serowa pierwsza klasa udała się  :) Mąż mój wielbiciel  serników wszelakich  , dał się nabrać na tą zamiankę , mówi : Pyszny ten sernik Ci wyszedł . Yeees , udało się !!! Albo pralinki z masła orzechowego z dodatkiem mleka w proszku , mówię Wam pycha, i znikły szybciej niż się zrobiły :)  Nie wariuję totalnie ze zdrowym odżywianiem , które wiadomo , jest teraz tak bardzo popularne , bo nie oszukujmy się - mało kto ma czas , żeby cały dzień spędzać w kuchni i przygotowywać potrawy. Uważam też , że takie zdrowe nawyki zaczynają się już na etapie zakupów. Jeśli włożymy do koszyka , zdrowe pełnowartościowe produkty , to przyrządzimy z nich pyszne zdrowe dania , które doceni nasz organizm. Zauważyłam też , że na moją skórę  dobrze wpływa kasza gryczana i mąka gryczana, która zawiera duże ilości rutyny , ta z kolei w naturalny sposób dba o moją naczynkową cerę . Więc zamiast ziemniaczków do obiadziku wybieram chętniej kasze ! 

A na deser - ciacho - truskawkowa tarta , której przepisem chciałam dzisiaj się z Wami podzielić,  jeden z moich ulubionych przepisów :) I choć truskawki o tej porze roku raczej zdrowe nie są , nie mogłam się oprzeć pokusie :( 

Składniki: 
- 125 g.masła o obniżonej zaw.tłuszczu , lub oleju kokosowego, 
-300 g.mąki kukurydzianej,
- 2 łyżki oleju,
- 0,5 szkl. wody . 

Masa budyniowa :
- 1,5 szkl. mleka , 
- 2 op. budyniu śmietankowego ,
- 0,5 szkl. cukru trzcinowego ,
-  100 g. masła o obniżonej zaw.tłuszczu .

Na wierzch 1 galaretka truskawkowa i truskawki. Wykończenie oczywiście może być dowolne , w zależności od Waszych upodobań smakowych. 

Wykonanie :Opakowanie galaretki zalać 1 szkl. gorącej wody. Wystudzić , włożyć do lodówki aby lekko stężała.Z podanych składników zagnieść ciasto , włożyć na pół godziny do lodówki . Po schłodzeniu wyłożyć ciastem formę do tarty , ponakłuwać widelcem , wstawić do nagrzanego piekarnika na 30 min w temp. 180 C. Ostudzić. Ugotować bydyń , ostudzić . Po wystudzeniu zmiksować z masłem na wolnych obrotach . Krem budyniowy wyłożyć na upieczone ciasto , ułożyć owoce i zalać tężejącą galaretką . Wstawić do lodówki , na czas aż galaretka całkowicie stężeje. 

Wskazane jest także ,życzyć Wam smacznego 
oraz pokazać jak owo ciacho prezentuje się u mnie :) 











W sam raz do popołudniowej kawki :) 
Dziękuję Wam za odwiedziny i ślę serdeczne pozdrówka , miłej niedzieli kochani :) 


Nowa kolekcja Green Gate dostępna w ahojhome.pl

Trwa weekend zniżek , produkty -20 % :) 


33 komentarze:

  1. Oj zjadłabym nie jeden kawałek. Zdjęcia piękne : ) Masz racje ze zdrowymi nawykami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę częstuj się :) Czasem wystarczy pozamieniać produkty śmietanę na jogurt grecki , ziemniaki na kasze , margarynę na olej kokosowy , mąkę pszenną na kukurydzianą lub inną pełnoziarnistą ... Możliwości jest wiele , trzeba tylko chcieć z nich skorzystać :) Dziękuję za odwiedziny , pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zaciekawiłaś mnie bardzo, może i mnie uda oszukać się członków rodziny takim serniczkiem? Tarta wygląda bardzo smakowicie, pięknie wyeksponowałaś ją na zdjęciach.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko , ciesze się ogromnie , że się podobają :) Ja byłam w szoku, gdy mój mąż nie poznał róznicy między sernikiem tradycyjnym a ta zdrowszą wersją :) Spróbuj , przepis znajdziesz w necie :) Pozdrówka kochana :)

      Usuń
  3. Oj ktoś mi narobił smaka :) Uwielbiam takie cuda :) A czy w swojej kuchni korzystasz z filtra do wody? U nas filtr dzbankowy ostatecznie wymieniliśmy na filtr montowany pod zlewem bo w herbacie przebijał smak chloru :( Teraz jest już lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj przepis ,prosty , mało skomplikowany a gwarantuję , że ciasto jest bardzo smaczne :) A jeśli chodzi , o wodę ... U mnie jest dobra woda , nie czuć w ogóle chloru , można ją pić prosto z kranu . A do picia albo kawy czy herbaty uzywam najczęściej wody mineralnej z baniaków :) Pozdrówka :)

      Usuń
  4. Ale smakowitości :) Aż nabrałam ochoty na coś słodkiego - choć staram się wyrzucić słodkości z jadłospisu :) Chyba sobie zrobię jabłka pod kruszonką :)
    Super zdjęcia - ta filiżanka to chyba jedyne, co wpadło mi w oko z nowego katalogu GG - pięknie wygląda u Ciebie :))

    Buziaki Emilko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co ostatnio zauważyłam ... Jakoś trzy dni pod rząd piekłam na obiad bataty , które jak wiesz sa bardzo słodkie. Do końca dnia nie miałam juz ochoty na nic słodkiego :) Mega co :) :) :) Taki patent na cukrożarstwo :)Jak wiesz u mnie przeważnie szaro - biało raczej , ale po rozpakowaniu paczuszki z ta serią byłam w wielkim zachwycie , jest prześliczna , cała seria Tesss . I jeszcze spodobała się stara Ingrid Sand, też jest przepiękna :) Pozdrówka Madziulku .

      Usuń
    2. Tak , serwetka , i talerzyk , jedynie łyżeczka Abelone :)

      Usuń
  5. Wygląda smakowicie. Chyba wypróbuję Twój przepis,bo ja też uwielbiam słodkości. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WItaj Kasiu :) Miło mi , że do mnie zajrzałaś :) Ciasto piekłam wczoraj , a dzisiaj kiedy jeden dzień odstało jest jeszcze smaczniejsze :) Pozdrówka serdeczne :)

      Usuń
  6. Truskawki;) ale smakowicie to wygląda ;) muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam , pychota :) Pozdrówka serdeczne :) Dziękuję za dobre słówko :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. O tak Aniu , tak bardzo tutaj u nas tęsknimy za ciepełkiem :) U Was już pewnie cieplutko ? Ściski:)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Nic dodać nic ująć , dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Energetyczne prawda ? I takie radosne , wywołujące uśmiech na twarzy :) Pozdrówka Edytko :)

      Usuń
  10. Pysznie to wygląda i zapewne smakuje:) Wypróbuję na pewno! Tak właśnie, najważniejsze są składniki, dobre zakupy, bez fobii ;) a drugie, to umiejętność zamiany w przepisach składników tych mniej zdrowych na zdrowsze. Piękne zestawy GG, czuć wiosnę u Ciebie Emilko.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam , przepis wypróbowany :) Ja wiem , że takie truskawki , czy rzodkiewka w marcu zbyt zdrowe nie są ... Nie unikniemy wszystkich toksyn jakie fundują nam koncerny spożywcze. Trzeba by było jeść tylko marchewkę i to eko - z własnego ogródka :( Nie na tym żywienie polega... Ale jestem wielką fanką właśnie zamiany składników by było trochę zdrowiej :) Pozdrawiam serdecznie Iwonko :)

      Usuń
    2. W sumie to zapomniałam dodać, że o tej porze roku wykorzystuję mrożone owoce, bo to zawsze zdrowiej niż te pędzone. A gdy jest ciasto z galaretką to nawet nie trzeba ich rozmrażać tylko od razu zalewam gęstniejącą galaretką :)

      Usuń
    3. Wiem , ale niestety nie mam tak dużej zamrażarki :( żeby mrozić owoce z:( Może czas o niej pomysleć ?

      Usuń
  11. Mam taką samą słabość do słodyczy jak i Ty:-))) I też po obiadku po prostu organizm się upomina o swoją dozę cukru:-)))
    Piękne zdjęcia:-))) Czuć już u Ciebie wiosnę:-))
    Pozdrawiam:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I do porcelany hihihi :) Ale brakuje mi tutaj ikon z Ig :) :) :) Jakoś odzwyczaiłam się od pisania na komputerze :( Ściski Anitko :)

      Usuń
  12. Oczu oderwać nie można tak to apetycznie wygląda :)
    Uściski ☼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jest mi ogromnie miło , że Ci się Kasiu podoba :) Miłoooo noooo :) Ściski pozdrówka :)

      Usuń
  13. Teraz taka moda, żeby sobie wszystkiego odmawiać. Ale nie dajmy się zwariować. :) Złe nawyki czasem uszczęśliwiają i nie zawsze jest sens eliminować wszystkie, bo co by nam wtedy zostało? ;) Poza tym skoro wybieracie domowe wypieki, to (jak zresztą wspomniałaś) i tak o wiele zdrowsze rozwiązanie. To prawda, że zdrowe odżywianie wymaga trochę zachodu i czasu, ale warto chociaż część produktów zastąpić ich zdrowszymi odpowiednikami. :)
    Przepiękne zdjęcia, śliczna filiżanka i oczywiście ciasto, które robi wrażenie. Wygląda niesamowicie smakowicie. ;)
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację , też jestem zdania , że takie odmawianie sobie wszystkiego nie ma sensu ... co więcej uważam że taki post , skutkuje potem i tak jeszcze większym obżarstwem :) Dziękuję za odwietki , pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  14. Wyobrażam sobie,że ta tarta zniknęła bardzo szybko. Wygląda bardzo pysznie!
    I te zdjecia to istna bajka!!!
    Kochana życzę radosnych i rodzinnych Świąt:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  15. Tarta wygląda niesamowicie apetycznie, ale z dodatkiem naczyń Green Gate to już Kochana hicior. Cudowny kubeczek. Pozdrawiam serdecznie i życzę mile spędzonej majówki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale kolory ;) Akuat na lato ;-)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu , dziękuję za pozostawiony komentarz , mam nadzieję, że niebawem zawitasz w moje progi ponownie.