wtorek, 25 sierpnia 2015

Sierpień 2015 r. moje Mazury

Witajcie, 

zdaje się nie tak dawno  czekałyśmy z utęsknieniem na pierwsze oznaki wiosny a tu siup i po lecie , a tu nowy rok szkolny  , nadchodzi jesień , jak ten czas leci . Ja osobiście lubię jesień  chyba za jej cudowne kolory które przynosi ze sobą , najpiękniejsze o tej porze roku przebarwienia drzew , mienią się wtedy złotem , żółcią i brązami ....  Deszczowe dni także lubię , wtedy siedzimy w cieplutkim domku , gramy w różne gry i zajadamy się różnymi ciastami i ciasteczkami przygotowanymi wspólnie z dziećmi, jest też czas na spokojne oglądanie telewizji , czytanie książek , wspólne spacery , wycieczki rowerowe ... Takie leniwe dni ... to dla mnie odpoczynek po maratonie słoikowym w sierpniu :) Na początku sierpnia udało nam się wyjechać na biwak , mimo braku urlopu w pracy męża i taki wyjazd nas ucieszył , pogoda nas nie zawiodła i baaardzo opaleni wróciliśmy do domku :) A oto kilka kadrów z naszego biwakowania nad jednym w wielu pięknych mazurskich jezior :) 













A w ostatnią niedzielę zrobiliśmy wypad za miasto . Mieszkam w swoim mieście od urodzenia i dopiero teraz dowiedziałam się że w Leśniewie , położonym ok 65 km od mojej miejscowości , na trasie Węgorzewo -Kętrzyn jest usytuowany Kanał Mazurski oraz zbudowane na nim śluzy wodne . Budowle są ogromne i zrobiły na nas niesamowite wrażenie . TUTAJ  możecie poczytać co nieco o historii Kanału Mazurskiego . Na widocznej budowli został założony park linowy, polecam dla zwolenników wysokiego poziomu adrenaliny oraz usytuowana tuz obok strzelnica.  Zrobiłam kilka fotek ku pamięci .

A poniżej znalazłam  filmiki na YouTube , obejrzycie , pan ciekawie opowiada. 












W pobliżu Leśniewa , w  Mamerkach , w promieniu ok 3 km znajduje się także kompleks ok 30 -tu bunkrów niemieckich z okresu II wojny światowej. Idąc leśnym traktem , wielu z nich po prostu nie zauważyliśmy , mimo swych dużych gabarytów obrośnięte mchami i drzewami, sprawiają również duże wrażenie .
Więcej informacji znajdziecie mamerki .com oraz zamieszczam filmik .








Witam także nowe czytelniczki które zagościły na moim blogu , cieszę się że ze mną jesteście , zostawiacie komentarze , w końcu nie tylko dla siebie prowadzę bloga :)Macham do was łapką i serdecznie pozdrawiam :)


Długi ten post wyszedł, ale mam nadzieję że się wam podobał i choć trochę przybliżyłam wam historię moich terenów. Jest w pobliżu jeszcze wiele pięknych miejsc dlatego będę kontynuować serię Moje Mazury w moim obiektywie . 
Pozdrawiam was  serdecznie i do napisania niebawem , bo niedługo podam wyniki candy. 
Buziaki 














30 komentarzy:

  1. Nasze Mazury:) Byłaś bardzo blisko, do śluz mam ok.15 km.Tereny dobrze nam znane i tą trasą dość często przejeżdżamy.A w Parku linowym zaliczyłaś skok nad wodą? Oj adrenalina rośnie,to prawda:) Piękne te Nasze Mazury,nie trzeba daleko wyjeżdżać,tu można odpocząć:) Ps. Zapraszam do mnie na Candy.Pozdrawiam i ściskam z niedaleka Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , jak to się mówi cudze chwalimy a swego nie znamy, ja do tej pory nie wiedziałam że takie obiekty istnieją na wyciągnięcie ręki , na naszych terenach . Okazuje się też że nie trzeba wydać góry pieniędzy żeby atrakcyjnie spędzić czas :) Na park linowy tylko popatrzyłam z bliska , za bardzo bym się bała żeby z niego skorzystać , dość wysokie to wszystko jest :) Brrr nie :) Lecę do ciebie pa :)

      Usuń
  2. Fajna wycieczka. Szkoda, że lato powoli już odchodzi... jakoś tegoroczne wakacje uciekły mi między palcami ...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się bardzo podobała a szczególnie dzieciakom :) Co dobre zawsze szybko się kończy :) Buziaki kochana :)

      Usuń
  3. Szkoda, że na Mazury mam tak daleko, byłam raz w okolicach Giżycka, ale od tamtej pory pewnie dużo się zmieniło. Bunkry chętnie bym zobaczyła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja do Giżycka mam 60 km , więc blisko , też jest pięknie :) Co roku odbywa się tam Mazury Air Show, niesamowite widowisko , niestety w tym roku , nie mogliśmy w nim uczestniczyć -praca. W te same dni, w Węgorzewie odbywa się także ogromny jarmark rękodzieła który także warto zobaczyć :) Także kochana zapraszamy na Mazury :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak.... Mazury są piękne...Wiem, bo tam się urodziłam i mieszkałam 19-ście lat! Niestety nie było mi dane w tym roku tam zawitać. Ba! Czasami życie różne scenariusze pisze...
    Serdeczności.................... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem moimi oczami oprowadzam cię po zakątkach których nie możesz zwiedzić , bo jesteś daleko stąd :) Pozdrawiam Dorotko :)

      Usuń
  6. piene widoki i fajnie spedzony czas lubie kawałki naszej Polski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to , piękna ta nasza Polska , choć przez wielu nie doceniana :)

      Usuń
  7. Widać, że były to cudowne, pełne wrażeń wakacje...
    Nigdy nie byłam na Mazurach, choć przyznam, że jest to jedno z moich marzeń, by tam pojechać:)
    ściskam serdecznie kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam , zapraszam w razie wyjazdu pomogę znależć nocleg :) Buziaki miłego dnia :)

      Usuń
  8. Mazury kraina przeze mnie jeszcze nieodkryta. Piękne zdjęcia : ) Park linowy ja podziwiam tylko z daleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem Mysiu zapraszam na Mazury :) To tak jak ja , zbyt się boję żeby wyczyniać akrobacje na linach :)

      Usuń
  9. Piękne miejsce, masz wielkie szczęście, że mieszkasz w kranie wielkich jezior.

    pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Aniu , pięknie tu u nas , oprócz jezior wiele ciekawych miejsc do zwiedzania :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Fajna wyprawa. Ja też tak mam, że odkrywam nieznane miejsca niedaleko swojego miejsca zamieszkania. Zawsze można zrobić fajną, spontaniczną wyprawę w sobotę czy niedzielę. Na dłuższą trasę biorę kilka dni wolnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu z twoja ostatnią podróżą to pikuś , ja wciąż jestem pod wrażeniem twojej wycieczki :)

      Usuń
    2. Zapraszam po najnowsze wrażenia :-)

      Usuń
  11. Piękne miejsce! Uwielbiam jeziora, lasy.... :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  12. Mazurka pozdrawia Mazurkę! :) Piękne kadry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wita, kolejna mazurska duszyczko :) Dziękuje za wizytę na moim blogu i lecę zajrzec od ciebie :)

      Usuń
  13. Kochana ja tez do Giżycka mam około 60 - 70 km, ale od strony Ełku , fajny wypad rodzinny , miło mi poznać Ziomalkę , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dusiu , fajnie że mnie odwiedziłaś i zostawiłaś komentarz :)
      Czyli tyle samo co ja :) Polecam miejsce bardzo ciekawe :) Pozdrawiam i zapraszam częściej :)

      Usuń
  14. Wycieczka jak się patrzy! Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na Mazurach byłam raz na obozie.... zachciało mi się wrócić :)) Pozdrawiam~!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wstyd się przyznać, ale na Mazurach nigdy nie byłam:-( Ale myślę, że jak mężowi pokażę te załączone filmiki to pewnie w przyszłym roku się tam wybierzemy bo on uwielbia zwiedzać stare poniemieckie bunkry:-)
    Dzięki za fajną wycieczkę:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Anitko to wcale nie wstyd :) Wszystko jeszcze można nadrobić :) Ten rejon w którym byliśmy jest wręcz nimi usłany , ciekawe miejsce , powiem ci że po obejrzeniu tego wszystkiego też zaczęłam się interesować tym tematem , trochę poczytałam :) Przy okazji zapraszam wtedy do mnie na kawkę , ciasto i pogaduszki :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu , dziękuję za pozostawiony komentarz , mam nadzieję, że niebawem zawitasz w moje progi ponownie.